اطلاعات تماس
تلفن
آدرس : تهران، جاده قدیم کرج ، ابتدای آزادگان ، احمد آباد مستوفی ، خیابان ولیعصر شمالی
۵۶۷۱۹۰۰۶ ۲۱ ۰۰۹۸
۵۶۷۱۶۵۹۹ ۲۱ ۰۰۹۸

فکس
۵۶۷۱۹۰۰۷ ۲۱ ۰۰۹۸

تلفن همراه
۹۱۲۸۴۷۴۱۹۰ ۰۰۹۸

پست الکترونیک
دفتر مرکزی تهران،
جاده قدیم کرج ، ابتدای آزادگان ، احمد آباد مستوفی ، حسن آباد خالصه ،خیابان دستغیب، پلاک 95

آخرین اخبار و اطلاعیه های شرکت بالابر فرازبر

کاربرد ریل و براکت آسانسور

ریل آسانسور در عملیات نصب آسانسور ، وظیفه اصلی ریلهای آسانسور هدایت کابین و قاب وزنه در آسانسورهای کششی بوده و وظیفه دوم ریلهای راهنمای کابین آسانسور ، مهار کابین آسانسور هنگام پاراشوت (ترمز اضطراری کابین) بوده بطوریکه وزن کل کابین و متعلقات آن به ریلهای راهنمای کابین (فقط) منتقل می گردد.


ریلهای راهنمای کابین و راهنمای قاب وزنه موجود در این مجموعه عبارتند از:

1- ریلهای ماشین کاری شده برای سرعت های 1/6 متر بر ثانیه به بالا (دارای پسوند B)
2- ریلهای بدون ماشین کاری برای سرعت های معمولی ( دارای پسوند A)
که سایز های موجود (نام تجاری) در این مجموعه برای ریلها عبارتند از :   T16 , T16 , T9 , T5 , T45  بال پهن
برندهای موجود در این مجموعه برای ریلهای راهنمای آسانسور عبارتند از :
مونته فروی ایتالیا ، مونته فروی چین تحت لیسانس ایتالیا ، سوپر ساوراء اسپانیا ، سوپر ساوراء چین تحت لیسانس اسپانیا

ریل های راهنما
از وظایف مهم ریل در صورت عملکرد سیستم ایمنی یا پاراشوت لقمه های ترمز ایمنی روی سطح ریلها درگیر شده کابین را متوقف می کند. دربین صدها قطعه ای که یک آسانسور را تشکیل می دهند، ریل ها حساس ترین قسمت بوده بزرگترین نقش را در عملکرد صحیح کلیه تجهیزات آسانسور به عهده دارند.

نحوه ی نصب ریل ها که از کف چاه شروع می شود و  بسیار مهم است و باید کاملاً قائم و بدون هیچ گونه نا هموارى، خمیدگی و ناشاقولی به صورت موازی با یکدیگر اجراء گردند. در غیر اینصورت بر روی کیفیت حرکت آسانسور به هنگام بهره برداری تاثیر خواهد گذاشت و باعث ارتعاشات افقی در کابین در حین حرکت آن می شود و این خود موجب می گردد تکان هایی به مسافرین داخل کابین وارد شود.

در صورتی که ریل ها قائم  نباشند به هنگام حرکت کابین نیروهای خارجی در ریل ها به وجود خواهد آمد که باعث صدمه دیدن ریل ها می گردد و کابین حرکت نرمی نخواهد داشت و در صورتی که ریل موازی نباشد و دهانه ریل ها در طول چاه یکسان نباشد مرتعش شده و با عبور از محل نقطه ضعیف ریل نیرویی به موتور نیز وارد می شود و محلهای اتصال دو ریل در صورتی که لبه ها در یک راستا نباشند با ایجاد ارتعاش کابین در عبور از آن نقطه به کفشک ها نیرو اعمال کرده و باعث خوردگی کفشک ها نیز می شود به خصوص این موضوع در ریل هایی که بایدیگر انحراف مختلفی داشته باشند تشدید می گردد. و باعث سروصدا غیر عادی در هنگام حرکت کابین می شود. اولین ریل نصب شده در داخل چاهک که اصطلاحاً به آن ریل شابلون می گویند از دقت خاصی باید برخوردار باشد.

ریلها در حالت عادی کار آسانسور، نیروی زیادی را متحمل نمی شوند ولی در مواقعی که ترمز اضطراری (پاراشوت) فعال می شود به ریل ها فشار زیادی وارد می شود. که در صورت درست انتخاب نکردن نوع ریل ویا فواصل براکت ها ممکن است در آنها در جهت افقی انحنا و پیچش ایجاد شود.
براکت ریل
بسته به نوع و اندازه ریل ها و ظرفیت کابین آسانسور و همچنین نوع ترمز اضطراری که مورد استفاده قرار می گیرند فواصل شان تعیین می گردد تا کمانش در ریل ها روی ندهد. فواصل براکت ها باید به گونه ای باشد که حداقل یک عدد در طول 5 متر هر ریل وجود داشته باشد در طول مسیر حرکت آسانسور بیش از 20 متر، براکت های فنری به علت تحمل فشار ساختمان مناسب تر هستندو کلیه ساختمان ها دارای انبساط و انقباض هستند و راس آنها تا چند درجه تغییر مکان می دهد. لذا تنظیم ریل ها در زمان نصب باید به گونه ای باشد که در چنین مواقعی دچار اشکال نشود.

ریل گذارى کابین سنگین
 در کابینهای سنگین استفاده از دو جفت ریل در دو جهت کابین متداول است
. فاصله این دو ریل نباید بیش از 75 تا 85 سانتیمتر از یکدیگر باشد